.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روز انتقاد صريح مجلس از دولتي‌ها

نمايندگان مجلس روز گذشته در جلسه علني و به هنگام نطق ميان دستور خود يک بار ديگر از عملکرد نيروهاي دولتي در استان‌ها گله کردند و انتقاد صريح خود را از تريبون مجلس به گوش رئيس دولت رساندند.

به نوشته روزنامه مردمسالاری گله نمايندگان مجلس نهم نشان مي‌دهد که با وجود ادعاي دولتي‌ها بر مطلوب بودن شرايط چنين چيزي واقعيت ندارد و گرفتاري‌هاي مديريتي مردم را گرفتار کرده است.

انتقاد از گراني، بيکاري، اعتياد و... نشان مي‌دهد که شرايط اجتماعي وارد مرحله ديگري شده است که اگر مسئولان چاره اي نداشته باشند جامعه متحمل ضربات سختي خواهد شد. نماينده فلاوجان با بيان اينکه براي توفيق اقتصاد مقاومتي بايد به توليد ملي و فرهنگ استفاده از توليد داخلي توجه شود، اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن اين موارد، اقتصاد مقاومتي توفيق چنداني نخواهد يافت.

به گزارش فارس، سيد‌ناصر موسوي‌لارگاني در نطق پيش از دستور خود، با اشاره به اقتصاد مقاومتي گفت که ماهيت اقتصادي مقاومتي که مورد تاکيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است، تقليدي از موازين اقتصادي ترميمي، دفاعي و الگوست و در عمل با کنار هم قرار گرفتن اين جوانب اين اقتصاد به شکل صحيح ممکن مي‌شود. وي با بيان اينکه براي توفيق اقتصاد مقاومتي بايد به توليد ملي و فرهنگ استفاده از توليد داخلي توجه شود، اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن اين موارد، اقتصاد مقاومتي توفيق چنداني نخواهد يافت و احياي توليد ملي در شرايط کنوني کشور بيش از هر چيز ديگري ضروري است.

نماينده فلاورجان به گراني‌هاي برخي کالاهاي اساسي اشاره کرد و گفت که اين گراني‌ها به دليل عدم مديريت مناسب مسئولان به وقوع پيوسته و لازم است تا وزارت صنعت استراتژي درست جهت نظارت بر بازار و توزيع به موقع اقلام ضروري مردم اتخاذ کند.

موسوي لارگاني ادامه داد: وضعيت موجود، وضعيت مناسب و در خور ملت شريف ايران نيست و سؤال من از وزير جهاد کشاورزي اين است که چرا ما بايد يکي از مهمترين واردات کشورمان خوراک دام و طيور باشد و چرا به جاي کنجاله و سويا کالاي ‌کالاي ديگري را براي خوراک مرغ جايگزين نمي‌کنند. وي با اشاره به نامگذاري امسال به نام توليد ملي، حمايت کار و سرمايه ايراني گفت که جاي تأسف و تعجب است که در سالي که رهبر معظم انقلاب به توليد ملي اختصاص داده، دولت در پاسخگويي به صنعت‌گران و توليدکنندگان منوط به استعلام از مراجع چهارگانه کرده است.

نماينده فلاورجان يکي از مشکلات بزرگ کشور را بيکاري دانست و گفت که آمار بيکاري شهرستان فلاورجان بالاي 20 درصد بوده و دغدغه اصلي مادران و پدراني که با پول کارگري فرزندانشان را به دانشگاه فرستاده‌اند، شغل است. موسوي‌لارگاني خطاب به رئيس جمهور اظهار داشت: پاسخ اعتياد جواناني که از فرط بيکاري در اين دام گرفتار مي‌شوند را چه کسي بايد بدهد؛ مجلس و دولت بايد از شعار در خصوص کار و شغل دست بردارد و به صورت عملي براي اين موضوع چاره‌اي بينديشد چراکه مصاحبه، گزارش و آمار براي کسي شغل نمي‌شود.

انتقاد از هزينه ميلياردي

همچنين عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از هزينه ميلياردي نهادهاي دولتي براي ارسال پيامک‌هاي تبريک و تسليت در مناسبت‌ها انتقاد کرد. مهدي سنائي نماينده مردم نهاوند در مجلس از ارسال پيامک‌هاي بي‌رويه از طرف ادارات دولتي براي تبريک و تسليت اعياد و مناسبت‌ها انتقاد کرد. عضو کميسيون امينت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: ‌مجلس شوراي اسلامي تصويب کننده بودجه کشور است و حق نظارت بر بيت‌المال را دارد.

وي ادامه داد:‌ در ماه ميلياردها تومان از طرف نهادهاي دولتي صرف تبريک و تسليت مناسبت‌ها مي‌شود. خواهشم مي‌کنم مجلس نسبت به اين موضوع با حساسيت برخورد کند زيرا نهادهاي دولتي بودجه بيت‌المال را تضييع مي‌کنند. علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به اين تذکر گفت:‌ براي حل اين مشکل بايد از راهکارهاي نظارتي استفاده کنيد.

حقوق 10 ميليوني معاون استاندار ايلام

نماينده ايلام گفت: معاون برنامه‌ريزي استانداري ايلام هم از استانداري، هم دانشگاه و هم چندين دستگاه ديگر همچون شهرک‌هاي صنعتي و سازمان صنعت و معدن حقوق و پاداش مي‌گيريد و ماهانه ‌10ميليون تومان درآمد دارد. احمد شوهاني در ابتداي نطق ديروز با بيان اينکه مردم از فساد مالي در ساختار اقتصادي به ستوه آمده‌اند، اظهار داشت: درخواست دارم که تدابير لازم براي پيشگيري از مفاسدي همچون پرونده فساد بزرگ اقتصادي به عمل آيد و با شفاف‌سازي، تبيين قوانين مناسب و به کارگيري نيروهاي مؤمن جلوي اين‌گونه اقدامات انحرافي ‌که بذر بي‌‌اعتمادي در جامعه مي‌کارد، گرفته شود. نماينده ايلام با بيان اينکه بيشترين ذخاير زيرزميني و مرزهاي کشور به استان‌هاي حاشيه‌اي همچون ايلام اختصاص دارد، تصريح کرد: چرا بايد اين استان‌ها از محروم‌ترين استان‌هاي کشور محسوب شوند؟ تاکنون فکر کرده‌ايد چرا بيشترين آمار خودکشي‌ها به استان‌هاي مرزي کشور مثل ايلام تعلق دارد؟ شوهاني گفت: سلام بر ايلام و مردمانش که امروز فروتنانه گردوغبار بي‌مهري مسئولان را به جان خريده و دم بر نمي‌آورند.

نماينده ايلام ادامه داد: چرا در استاني که سومين ذخاير نفتي و دومين ذخاير گازي را داراست، جز محروميت همه چيز ناياب است، حدود يک چهارم مردمانش تحت پوشش نهادهاي حمايتي بوده و بالاترين آمار خودکشي را به نسبت جمعيت داراست . از هر شش نفر در ايلام يک نفر بيکار است. وي گفت: مصوبات سفرهاي استاني فقط روي کاغذ مانده است. سدهاي متعددي که قرار بود بر روي رودخانه‌هاي مرزي ساخته شوند، فقط در حد طرح باقي مانده است، اگر به تعهدات خود در سفرهاي استاني عمل نمي‌کنيد، لااقل به سلامت مردم شهر ايلام اهميت داده و آب شرب مردم شهر ايلام را پاکيزه و بهداشتي کنيد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.